Pluggkväll..

Nu har de andra åkt hemifrån..Joel ska på badminton och mamma och pappa ska hem till mormor och hämta nåågot till bilen tror jag. Jag däremot stannade hemma, har lite plugg att göra och ska därför gå ner på mitt rum nu med en stor kopp te, en bit kladdkaka och starta one tree hill, och då samtidigt plugga lite :)

Idag har det ändå varit ganska kul i skolan :) Fick se Linns tatuering och hjälpa henne att smörja in den. Åt i stan med tjejorna, men saknade Matilda ju :) Sen gick jag, Linn och Nur till banken för att Nur skulle registrera sitt nya kort :) Sen blev det en tur inom pistachia för lite gottigottgott! Vi åkte upp till skolan igen, satt och snackade i korridoren tills det var dax för mig och Linn att gå iväg till nicolai för en histora lektion..den var ändå rätt rolig idag, stora diskussioner pågick i klassrummet..Det som diskuterades var våldtäkter!
Så vad tycker du? Tänk över dessa frågor för dig själv..Om en tjej/kille blir våldtagen av 3-4 st av andra könet, är det personens eget fel? Ska den skylla sig själv? Och tycker ni att det är rätt mot en kille att bli skrattad i ansiktet när han kommer och ska anmäla att han har blivit våldtagen?

Detta var ju inte det enda vi gjorde..vi ritade teckningar också som hade med protestanter att göra, min och Linn blev ju klart snyggast! ;) Sen tog jag och Linn halv fyra bussen till Höganäs, gick inom kvantum och handlade, jag köpte släta bullar & grädda, medans Linn köpte hårfärg och ett choklad :) Sen fick vi skjuts hem av hennes mamma, väldigt snällt :)

Imorgon är det praktik, det ska bli kul, men samtidigt så har jag prov på fredag och när man har haft praktik så är man inprincip helt död när man kommer hem :/

men men nu ska jag lämna er här, och fortsätta med mitt! Ha en bra kväll ås kanske vi hörs imorgon :)
// Frida «3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

Mejladress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: