Jönköping-Elmia-Gränna

Igår så åkte hela familjen upp till Jönköping, vi släppte av Joel hos en kompis i Skillingaryd, så han fick tillbringa dagen där, så fortsatte vi andra hem till Sofie. Efter många små felköringnar så hittade vi rätt, vi gick upp och fikade lite innan vi körde iväg till Elmia och UF-mässan. Vi gick och letade upp Davids företag direkt och mamma fick prata med deras lärare eftersom hon är deras rådgivare. Sedan gick vi vidare och kollade på de andra företagen, där fanns ju runt 200 st, så jag tror att vi missade några ^^ Men iaf så när mamma pratat färdigt med läraren så handlade vi lite av Davids företag och mamma och Anette handlade av några runt omkring.

Mässan skulle sluta vid kl 15, men vi åkte vid kl 14, Viktor skulle träffa någon tjej och Niklas & Sofie åkte en sväng till IKEA. Och eftersom jag och mamma alltid velat till Gränna och se när dom gör polkagrisar så tog hon, jag, pappa och Anette en sväng dit. Först när vi gick in så pågick ingen tillverkning, så vi gick runder och försökte bestämma vad vi ville köpa, men det var jättesvårt. Sedan kom där en killa, som dessutom är Svergies mästare på polkagrisar, och lade upp en ny polkagrissats att börja arbeta med. Mamma och jag var helt uppe idetta och pappa skrattade lite ^^ Jag passade såklart på att ta lite biler, men tänkte ju inte på att jag kunde göra det förrän han höll på att rulla polkagrisarna -.-
När han sedan var klar med dom så fortsatte vi att kolla efter vad vi skulle handla, och när vi väl bestämt oss så betalade vi och åkte tillbaka hem till Sofie. Jag tror dock att jag handlade för mest (a)

När vi kom upp till Sofie igen så påbörjade vi pizzabakning och efter en stund så ringde David och Viktor att de ville bli jämtade. Så jag och Sofie körde iväg, men vi kunde bara hämta david för han hade stol och bord med sig från mässan, så Viktor fick ta bussen tillbaka. Och efter många om & men så kom han också, vi var ju lite oroliga att han skulle glömma hoppa av eller liknande ^^ När vi hade ätit färdigt pizzan, suttit och snackat en stunf, och fått en kopp kaffe, så var det tid för mig, mamma och pappa att bege sig. Vi skulle ju hämta Joel också så :)

Vi kom hem lite över kl 23, och då var det inprincip direkt i säng, för man var rätt trött ^^

Idag har jag nu precis gjort livskunskaps läxan, och nu ska jag åka hem till mormor och fika hade jag tänkt mig :)
Hoppas ni får en bra söndag så hörs vi förmodligen inte förrens imorgon :)

// Frida «3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

Mejladress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: