How long can you make it on your own

Igår kom jag till skolan vid kl 8:15, sen visade det sig att jag inte hade min första lektion, så jag började alltså inte förrän kl 10:10..Under tiden så hade jag och matilda utvecklingssamtal och linn satt och skrev sitt svenska tal :) därefter hade vi histora, sen blev det ner till arlöv för att jobba..jobbade 7 timmar, så jag var inte hemma hos alex förran vid kl 20:20, då han var så söt och hade middagen färdig till mig, fast han var stressad till tusen kan jag tala om :) Han hade gjort lax med potatis och några andra grönsaker, och köpt en STOR bukett blommor till mig, fast de får stå kvar i köket hemma hos honom eftersom de är lite svåra att ta hem :) sen hade han handlat presenter till mig, fast att vi sagt att vi inte skulle köpa något -.- eftersom vi hade 2,5 år tillsammans förra måndagen och i fredags 6 månader som förlovad:) men det var gulligt i alla fall..fick en klänning/tunika med tillhörande leggins, 2 par byx-leggins som jag kallar det, fast dom får han tyvärr lämna tillbaka för de var lite korta i benen :/ och sen fick jag ett par jeans shorts och 3 nagellack :) sen gjorde han efterrätt, vilket blev glass med banan, jordgubbar och smält choklad, mummmms!

Jag älskar dig grymt mycket för allt detta älskling, men vi hade ju som sagt kommit överrens om att inte köpa något eftersom vi bokade thailandsresa istället, och nu har jag skuldkänslor :/ och det hjälper ju inte med att du säger att du redan köpt födelsedagspresent till mig när jag fyller år om 2 månader...

Idag så började jag kl 8.00 med matte, fast det blev inte så mycket räknat för jag satt och öva på mitt tal, som jag var så grymt stolt över dessutom..sen efter det så hade vi håla så jag passade på att dricka lite te då och ladda inför svenskan, vi skulle nämnligen hålla i våra svenska nationella tal då..och jag gjorde mitt och blev sen skit sur på läraren, men det behöver vi inte ta upp här..

I alla fall så var det lunch sen och jag, nur och matilda satt i korridoren och pratade lite, sen blev det livskunskap och där var det vilda diskussioner, men ändå lite roligt. Under lektionen gick nur iväg till lasarettet, hon skulle på någon undersökning tror jag till sin graviditet, hoppas det gick bra :) Sen gick jag och matilda vidare till historian som alltid börjar lite nätt med lite skit snack sedan drar vi igång med lektionen och efter ca 30 minuter så börjades det snackas om skådespelare istället, vilka som var bra och dåliga, i vilken film de varit med i osv.. vi fick gå 20 minuter tidigare, vilket vi inte tackade nej till.

Men när jag kom bort till bussen så var det 13 minuter tills min skulle gå och det var kallt..så kom det en sån extra buss lite innan, så jag tänkte att jag kunde ju ta den istället till höganäs för då fick jag sittplats, men sen när jag väl kom till höganäs så fick jag stå där i 20 minuter och vänta på nästa buss, inget smart drag där frida...

Nu är jag hemma, har snackat med alexander och förhört joel på sin svenska läxa, har även letat upp iron maidens spellista inför konserten i sommar så jag kan öva ordentligt :)

Nu ska jag lämna detta här och kolla om det blir mat någon gång för jag är sjukligt hungrig :/ sen blir det nog lite tv bara :) Imorgon och på torsdag så är det praktik som vanligt så om inget annat så hörs vi på fredag :)

// Frida <3




Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

Mejladress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: