läslus

Jaha nu sitter jag här, en lördag kväll och vet inte vad jag ska hitta på..Jag håller nämnligen på att fixa skivor med Iron Maidens spellista inför konserten på fredag men det går vääääldigt segt, letar även efter texterna till låtarna så man kan öva in dom lite bättre :) De andra sitter och tittar på Änglar & Demoner filmen, jag började kolla men tyckte inte den verkade så bra och tappade därför intresset direkt...

Undertiden jag väntar på allt så tänkte jag ge er läsare lite boktips, jag är nämnligen en person som älskar att läsa, men det går i omgångar, för ibland kan jag tappa läslusten totalt om jag påbörjat en dålig bok..Men iaf, till saken..
När jag var på Mallorca så läste jag 4 böcker, 3 stycken av dom var riktigt super bra, dom fängslade en direkt!
Jag började läsa SYSTRAR av Danielle Steel.
Jag har faktiskt aldrig läst någon av hennes böcker innan, men denna lockade mig verkligen. Och det var ett väldigt bra val. Den handlar om 4 systrar från USA, som alla har flyttat hemifrån och har olika karriärer. Men de gör några saker gemensamt varje år, bland annat så åker de hem varje år den 4 Juli för att deras mamma alltid har stor fest då. Denna dagen inträffar något fruktansvärt och hela familjen får ändra på sina nuvarande liv. Detta blir en utmaning för de alla.

Jag vill inte avslöja mer än så, då får ni läsa på baksidan av boken i affären eller referenser på hemsidor, för den är riktigt j*vla bra!
Därefter läste jag DIAMANTER ÄR FÖR EVIGT av Lauren Weisberger, som även skrivit Djävulen bär prada!
Har nog aldrig läst något av henne heller, men jag har ju såklart sett filmen "Djävulen bär prada".
Denna boken var en typisk tjej/kvinnobok med lite otrohet, dravel m.m. Det är 3 vänninor med olika behov och olika karriärer som leker lite med livet. De tre gör upp löften som ska vara uppfyllda inom 6 månader (tror jag det var) Och sedan handlar det då om hur detta går, och om deras liv utöver detta.

En väldigt lättsam bok, går snabbt att läsa och du är fast från första sidan.

Sist läste jag INSPÄRRAD av Teresa Cooper, en sann historia. Jag fick ladda upp mig själv i flera dagar med andra lättsamma böcker för att kunna läsa denna.

Den handlar om en flicka vars mamma inte kan ta hand om henne, vet inte riktigt varför, hon lovar alltid att hon ska göra det men det händer aldrig, och vars pappa är alkolist. Hon hamnar först på ett bra typ liknande barnhem där hon trivs, men sedan blir hon förflyttad till ett ställe som heter Kenndal House, det beskrivs som ett fridfullt ställe för tjejer upp till typ 18 år. Det ligger nära vattnet och man kan ta långa promenader. Detta ska vara ett ställe som får tjejerna att finna sig själva igen. Men i själva verket så är det ett helvete. Personalen drogar tjejerna från första dagen de kommer dit. De ger dom höga doser av smärtstillande m.m. så att de mår ännu sämre än när de kom dit från första början. Hårets glans försvinner, kroppen blir svår att själv styra över, smärtor överallt i kroppen m.m. Men personalen bara påstår att de hittar på för att få uppmärksamhet.

De får inte titta på tv, gå promenader eller följa med på "utflyckter" så länge de inte har förtjänat det. Och då blir det ännu fler tabletter och bestraffnings rummet, vilket är inprincip som jag föreställer mig en fängelsecell med betonggolv, galler och varken säng, stol eller bord.

Denna boken är så hemsk att du blir arg, frustrerad och ledsen på samma gång, och detta gör att du bara inte kan sluta läsa. Den är sjukt bra, och den slutar bra, men hela historien får en att vilja kräkas! Denna boken rekomenderar jag starkt!


Jaja det var de, nu får vi väl se om jag ska gå tillbaka till tv,n en stund och se slutet på filmen :) Kanske göra mig en kopp te också, hade inte varit fel!
Men ni får ha en fortsatt bra lördagkväll, så får vi se när jag orkar komma in och skriva här nästa gång!
XOXO...Frida



Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

Mejladress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: