Hard work work

Vissa kör varianten att börja jobba tidigt och på så sätt sluta tidigt, andra vill sova längre och börjar då senare och slutar senare, där finns även de undantag som börjar sent och slutar tidigt -.- Men sen finns det även de som inte direkt får välja utan bara vet att de ska börja tidigt och sen får sluta väldigt sent, så att de precis hinner hem och sova 2 timmar innan det är dax att gå upp och åka iväg till jobbet igen?! hmm...jag gillar iof den teorin att man börjar sent och slutar tidigt, men jag vill ju samtidigt tjäna bra pengar, så jag tror ändå det får bli att börja lite tidigare för att sedan kunna sluta lite tidigare, det är ju inte helt fel att kunna sluta kl 15, och veta att man arbetat sina 8 timmar :)

Som ni kanske märker så är jag inne i jobbtänkandet nu, från och med förra lördagen så drog mitt jobb för i sommar igång, jag jobbar helger i Boklådan i Mölle och sedan tar jag vardagarna nere i Arlöv på Baldwin Jimek :) Visst under de kommande 9-10 veckorna så kommer det inte bli så mycket ledigt, som tur är så är Boklådan inte så krävande, men när man tänker efter så blir det en hel del pengar i sommar, vilket är bra då jag inte vet vad jag ska göra till hösten. Men det blir väl troligen några kurser på komvux iaf, och har man tur så hittar man ett jobb, eller har möjligheten till att kanske jobba någon timme i veckan, det blir ju några pengar i månaden, och jag håller mig sysselsatt! För en sak som jag har fått klart för mig av min kära mor och far är att jag inte bara får gå hemma och inte göra något, utan jag måste göra någonting för att hålla igång lite..
Så jag kanske får bli sån som klipper gräset hos grannarna, passar barn eller städar?? Nää det känner jag inte riktigt för att bara göra, jag vill göra något mer, något annat som jag kan känna mig nöjd med :) Men vi får väl se, är några veckor tills dess..

Vem vet, jag kanske återupptar mitt barn/ungdoms dröm att bli reseledare på Mallorca eller något? Har iaf tänkt att jag ska läsa Spanska 1, kommer inte ihåg värst mycker från grundskolan längre :/ Men kan ju också ha att göra med att jag faktiskt aldrig lärde mig speciellt mycket? Kan ju ligga något i det..
Nu sitter jag iaf, midsommardagen, uppe i Mölle i Boklådan.. Min bror satt här uppe från kl 11-16, sen var det min tur att ta sista passet, så har typ 3 timmar kvar. Det som är kul är att man märker att sommarsäsongen har dragit igång även här. Det har tydligen varit jättemycket folk här mellan 11-16, och nu undertiden jag har suttit här så har det varit en hel drös med folk, fast nu är det rätt lugnt, vilket är skönt så jag kan passa på att uppdatera min blogg som jag inte skrivit i på evigheter.. :$

På tal om Mallorca innan så var jag där i slutet på Maj-början på Juni en vecka med mormor och morfar innan skolan slutade, vilket var riktigt skönt. Jag tror aldrig att jag njutit så av en semester, eller ens behövt en semester så mycket som jag gjor de då! Har mått mycket bättre sen jag kom hem därifrån :) I början på Augusti så åker mamma och min bror dit en vecka, de kan dom behöva :) Det enda som är synd är att pappa får klara sig själv en hel vecka eftersom jag jobbar nere i Arlöv då och sover hos Alexander. Men det löser sig säkert.

Men nu får jag fortsätta jobba, nu börjar det komma folk igen!
See you later!

XOXO Gossip Girl ;)
HAHA SKOJA BARA!

har kollat för mycket på det programmet nu de senaste veckorna!
Men vi hörs!
// Frida



Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

Mejladress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: